Σάββατο, 13 Απριλίου 2013

Δυναμική η παρουσία της Κρήτης στην Διεθνή έκθεση Anuga 2013

Το Επιμελητήριο Ρεθύμνης ανακοινώνει στα μέλη του ότι η Περιφέρεια Κρήτης, η Αγροδιατροφική Σύμπραξη, τα Επιμελητήρια του νησιού και ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης, στα πλαίσια των ενεργειών τους για.. την προώθηση και καθιέρωση των Κρητικών επιχειρήσεων στις αγορές του εξωτερικού, προτίθενται να ενισχύσουν την ενιαία παρουσία των εξαγωγικών επιχειρήσεων της Κρήτης στη Δ.Ε. ANUGA 2013, η οποία θα πραγματοποιηθεί κατά το διάστημα 5 – 9 Οκτωβρίου 2013 στην Κολωνία της Γερμανίας.

Η Δ.Ε. ANUGA αποτελεί το μεγαλύτερο εκθεσιακό γεγονός της χρονιάς για τον κλάδο των Τροφίμων – Ποτών και προσελκύει τους σημαντικότερους εκπροσώπους από το χώρο της λιανικής, της τροφοδοσίας, της χονδρικής, της διανομής, της μαζικής εστίασης και της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών καθώς και του Τύπου. Στη διοργάνωση του 2011 συμμετείχαν περισσότεροι από 6.600 εκθέτες από 100 χώρες και την έκθεση επισκέφτηκαν πάνω από 155.000 εμπορικοί επισκέπτες από 180 χώρες. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα οργανωθούν και παράλληλες δράσεις για την πιο ολοκληρωμένη προώθηση των Κρητικών προϊόντων.

Για την Κρητική συμμετοχή έχει ζητηθεί από τον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου χώρος περίπου 200 τ.μ. στο περίπτερο της Εθνικής συμμετοχής (αναμένεται επιβεβαίωση από τον ΟΠΕ, λόγω μεγάλης ζήτησης). Η οικονομική ενίσχυση που προτείνεται από την Περιφέρεια Κρήτης και τα Επιμελητήρια για την συμμετοχή των Κρητικών επιχειρήσεων προσδιορίζεται στο 30 - 40% περίπου του κόστους για ενοικίαση περιπτέρου έως 9 τ.μ. και ισχύει για μέγιστο αριθμό 20 επιχειρήσεων.

Σε περίπτωση που οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις είναι παραπάνω, θα ενισχυθούν οι πρώτες 20. Επίσης, σε περίπτωση περιπτέρου μεγαλύτερου των 9 τ.μ., η επιδότηση ισχύει για τα πρώτα 9 τ.μ. και τα επιπλέον, εάν υπάρχουν διαθέσιμα, θα χρεωθούν με την τιμή καταλόγου του ΟΠΕ.

Σημειώνουμε ότι ήδη, εντός των αρχικών προθεσμιών που είχε θέσει ο ΟΠΕ, έχουν ανταποκριθεί 10 Κρητικές επιχειρήσεις, που, καταβάλλοντας την αντίστοιχη προκαταβολή έως την Τετάρτη 17 Απριλίου, έχουν σειρά προτεραιότητας (όσες εξ αυτών έχουν ήδη πραγματοποιήσει την πληρωμή της προκαταβολής προηγούνται και έχει εξασφαλιστεί η συμμετοχή τους).

Το τελικό ποσό της οικονομικής ενίσχυσης θα προκύψει μετά την οριστικοποίηση του αριθμού των συμμετεχουσών επιχειρήσεων και του συνολικού εμβαδού των περιπτέρων.

Λόγω περιορισμένου χρόνου και χώρου, παρακαλούνται όλοι οι ενδιαφερόμενοι να ενημερώσουν για την οριστική συμμετοχή τους μέχρι Τετάρτη 17 Απριλίου.

Περισσότερες πληροφορίες στο Επιμελητήριο Ρεθύμνης, αρμόδιος κ. Θ. Τσαούλης, τηλ. 28310 57330, email: info@eber.gr
flashnews.gr

Μόνο από τις εξαγωγές ζουν οι αγγειοπλάστες στο Θραψανό Ηρακλείου

Το γνωστό "έξω πάμε καλά" βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στην περίπτωση των πιθαριών του Θραψανού, του χωριού στο δήμο Μινώα Πεδιάδος, που για δεκαετίες ζούσε κυριολεκτικά από τα αγγεία που κατασκεύαζαν οι επιδέξιοι τεχνίτες στο χωριό.

Σήμερα, ο συνεταιρισμός "Μίνως" εξακολουθεί να επιβιώνει, όχι όμως χάρη στην προτίμηση των ντόπιων στα ξακουστά πιθάρια του Θραψανού, αλλά χάρη... στις εξαγωγές!

Αυτό που πολλές επιχειρήσεις επιδιώκουν, οι εξαγωγές, είναι αυτό που ο συνεταιρισμός έχει καταφέρει να κατακτήσει, χρόνο με το χρόνο, εξασφαλίζοντας έτσι την επιβίωσή του, στη δύσκολη περίοδο της οικονομικής κρίσης. Τα γνωστά αγγεία της περιοχής - περίπου το 90% της παραγωγής - φθάνουν στην Αγγλία, την Ολλανδία, τη Γερμανία, την Αυστρία, τη Δανία, την Αμερική ... ακόμη και στο Ισραήλ, ενώ εντός των συνόρων "κινούνται" όταν ο καιρός "ανοίγει" και ιδιώτες αλλά και ξενοδόχοι καλλωπίζουν και φροντίζουν τους κήπους και τους άλλους εξωτερικούς χώρους που διατηρούν.

"Η ελληνική αγορά έχει πέσει. Υπάρχουν δυσκολίες και στο εξωτερικό, αλλά στεκόμαστε μόνο από τις εξαγωγές" - λέει ο πρόεδρος των αγγειοπλαστών του Θραψανού, Μιχάλης Πλουμάκης, προσθέτοντας ότι το Θραψανό έχει καλό όνομα. Ευτυχώς οι ξένοι που το προτιμούν, γνωρίζουν την ποιότητα των κρητικών πιθαριών αλλά και το συνεταιρισμό "Μίνως", που κόντρα στο "γρήγορο" και "πρόχειρο" ρυθμό της σύγχρονης ζωής, επιμένει να διατηρεί την παράδοση και την τεχνική των παππούδων, που μετέφεραν την τέχνη της αγγειοπλαστικής από γενιά σε γενιά, με αποτέλεσμα ο τόπος να συγκρατεί - κατά το δυνατόν - τον πληθυσμό του.

"Είναι η συνέχεια της παράδοσης του μινωικού πολιτισμού" - λέει η γραμματέας του συνεταιρισμού αγγειοπλαστών Θραψανού Άννα Χαλκιά, η οποία "βλέπει" ότι η προσπάθεια "παρά την κρίση αντέχει". Όπως λέει η ίδια "ο συνεταιρισμός διατηρείται λόγω της υποδομής που έχει αναπτύξει όλα αυτά τα χρόνια αλλά και της διαφήμισης από τους πελάτες στο εξωτερικό".

Όσο για τους ίδιους τους αγγειοπλάστες, που με τα ίδια τους τα χέρια μεταμορφώνουν μία άμορφη μάζα σε καλαίσθητα και χρηστικά αγγεία, είναι ηλικίας, κατά μέσο όρο, 35 - 40 χρονών και στην πλειοψηφία τους συνεχίζουν την τοπική και οικογενειακή παράδοση. Μάλιστα η αγγειοπλαστική, κάθε άλλο παρά... ντεμοντέ θεωρείται, καθώς ακόμη και πολύ νέα παιδιά εκφράζουν ενδιαφέρον και μαθαίνουν την τέχνη. Αν εξελιχθεί σε επαγγελματικό δρόμο ή μείνει ένα χόμπι... κανείς δεν το ξέρει!

20 χρόνια είναι στο επάγγελμα ο Κώστας Χουλάκης, ο οποίος ακολούθησε τα χνάρια του πατέρα του. Σήμερα, προς ικανοποίησή του βλέπει το ενδιαφέρον από το εξωτερικό για τα έργα του, ωστόσο δεν μπορεί να μην εκφράσει την ανησυχία του για ... τα εν οίκω. "Η τέχνη βρίσκεται στο κόκκινο, μας κρατάνε οι εξαγωγές" - λέει ο ίδιος, εκφράζοντας τον προβληματισμό του για τους αλλεπάλληλους φόρους που καθιστούν το τελικό προϊόν μη ανταγωνιστικό σε σχέση με τα αντίστοιχα - έστω και κατώτερα ποιοτικά - από την Κίνα και την Ταϊβάν, όπου το φθηνό εργατικό δυναμικό και οι χαμηλοί φόροι, συντελούν στη διαμόρφωση χαμηλών τιμών.

cretalive.gr

Το πρώτο «open mall» στα Χανιά της Κρήτης


Στη δημιουργία του πρώτου «open mall» στην Κρήτη στην περιοχή του «Κάτωλα» που είναι η πλέον τουριστική της πόλης των Χανίων, προσανατολίζεται ο εμπορικός σύλλογος.

Ήδη με πρωτοβουλία του συλλόγου ορίστηκε ομάδα οργάνωσης και δράσης για την υλοποίηση του «open mall» με συμμετοχή καταστηματαρχών και μελών του εμπορικού συλλόγου, καθώς, όπως επισημάνθηκε, η περιοχή έχει όλες τις βασικές προϋποθέσεις για την υλοποίηση ενός τέτοιου εγχειρήματος. Ουσιαστικά πρόκειται για τη δημιουργία μιας ανοικτής καλοκαιρινής αγοράς στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν έμποροι και επιχειρήσεις.

Παράλληλα στον εμπορικό κόσμο των Χανίων υπάρχει η σκέψη τους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούνιος-Ιούλιος-Αύγουστος) τα καταστήματα να έχουν διευρυμένο ωράριο με την πλειονότητα να τάσσεται υπέρ του ανοίγματος των καταστημάτων κάθε Δευτέρα και Τετάρτη 18.00-21.00 το απόγευμα. Μάλιστα ο εμπορικός σύλλογος θα στείλει σχετικό ερωτηματολογίου προς όλους τους καταστηματάρχες για να ληφθεί μια απόφαση με βάση όλες τις απόψεις και την πλειοψηφία.

Η λειτουργία των καταστημάτων θα συνοδευτεί και από αντίστοιχη ενημέρωση μέσω του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων στον Τύπο και σε λοιπούς τουριστικούς φορείς, ώστε τόσο ο Χανιώτης καταναλωτής όσο και ο τουρίστας να είναι ενήμερος για τη λειτουργία της περιοχής.

Οι έμποροι εξετάζουν και τη δυνατότητα να μένει η δημοτική αγορά ανοιχτή περισσότερες ώρες, σε συνδυασμό με το διευρυμένο ωράριο που θα αποφασιστεί ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση των τουριστών από το κέντρο στην περιοχή του «Κάτωλα».

Ο εμπορικός σύλλογος θα ζητήσει επίσης από τη δημοτική αστυνομία να γίνει αυστηρότερη η φύλαξη των εμπορικών δρόμων που βρίσκονται εντός του δακτυλίου τις ώρες που απαγορεύεται αυστηρά η διέλευση παντός τύπου οχήματος.

Παράλληλα θα εξεταστεί το ενδεχόμενο κατά τη διάρκεια των τριών καλοκαιρινών μηνών να αυξηθεί κατά μία ώρα το κλείσιμο των οδών για τα οχήματα, δηλαδή αντί για τις 11.00 το πρωί να κλείνουν στις 10.00. Και αυτή η πρόταση θα πρέπει να επιβεβαιωθεί μέσω ερωτηματολογίου από τους καταστηματάρχες της περιοχής σε συνεννόηση με τη δημοτική αρχή.

"Μαθητές «επιχειρηματίες" - Τα έσοδα από τις επιχειρήσεις στον «Ορίζοντα» για τα παιδιά που πάσχουν από καρκίνο

English: Junior Achievement Logo
English: Junior Achievement Logo (Photo credit: Wikipedia)

Έστησαν μία εικονική - συνεργατική επιχείρηση, επεξεργάστηκαν θεραπευτικά βότανα της Κρητικής γης δημιούργησαν αιθέρια έλαια, τα απόσταξαν τα τοποθέτησαν σε μπουκαλάκια και τα διαθέτουν στην αγορά με τα έσοδα να πηγαίνουν αποκλειστικά στον Σύλλογο «Ορίζοντας» για τα παιδιά που πάσχουν από καρκίνο.

Η πρωτοβουλία παρουσιάστηκε στα Χανιά, ανήκει σε μαθητές του ΕΠΑΛ Κισσάμου οι οποίοι σε συνεργασία με τους καθηγητές τους στο πλαίσιο του προγράμματος του «Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων» / Junior Achievement Greece επέλεξαν αντικείμενο, δημιούργησαν «επιχείρηση» που την ονόμασαν «Αιθελάτες» δηλαδή ιχνηλάτες των βοτάνων και αιθέριων ελαίων, εξέλεξαν διοικητικό συμβούλιο και έκαναν το πρώτο τους επιχειρηματικό βήμα.

Λεμονόχορτο, ευκάλυπτο, δάφνη, φασκόμηλο, μέντα, ρίγανη, δάφνη και μυρτιά χρησιμοποίησαν για τα αιθέρια έλαια τους οι μαθητές που συγκέντρωσαν τα βότανα από την περιοχή της Κισσάμου, τα απόσταξαν σε ειδική μονάδα στον Αποκόρωνα και στη συνέχεια ανέλαβαν την προώθηση τους στην αγορά.

Μάλιστα οι μαθητές φιλοδοξούν αφού ολοκληρώσουν τον κύκλο των σπουδών τους να ασχοληθούν επαγγελματικά με αυτή την δράση όπως εξήγησε ο πρόεδρος της μαθητικής εικονικής επιχείρησης, Γιώργος Πανιεράκης. Από την πλευρά του ο υπεύθυνος για την προώθηση των προϊόντων Νίκος Μπενιουδάκης επεσήμανε ότι «στόχος μας είναι να δείξουμε σε όλους και κυρίως στη νεολαία ότι τέτοια προϊόντα μπορούμε να τα αναδείξουμε και να τα προωθήσουμε στην αγορά». Τον ενθουσιασμό των παιδιών συμμερίζονται και οι εκπαιδευτικοί τους. Σύμφωνα με την καθηγήτρια του ΕΠΑΛ Κισσάμου Κατερίνα Χατζιάρα. «μέσα από την προσπάθεια αναδείχτηκε η πολύ καλή συνεργασία των παιδιών και το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό».

Την στήριξη της ιδέας των μαθητών που χαρακτήρισε καινοτόμο και πρωτοποριακή, ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων Γιάννης Μαργαρώνης, ενώ ο αντιδήμαρχος Κισσάμου Μιχάλης Μουντάκης επεσήμανε ότι, «η δράση των μαθητών θα τους βοηθήσει μέσα από τη μάθηση να αναπτύξουν επιχειρηματικές βάσεις».

Enhanced by Zemanta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...