Σάββατο, 14 Σεπτεμβρίου 2013

Θετικό πρόσημο στις εξαγωγές κρητικών προϊόντων


Με θετικό πρόσημο κινούνται οι εξαγωγές των κρητικών προϊόντων καθώς οι επιχειρήσεις στρέφονται προς το εξωτερικό λόγω του ότι η ελληνική αγορά έχει μειώσει την κατανάλωσή της. 


Οι επισημάνσεις αυτές έγιναν κατά τη διάρκεια της ενημερωτικής εκδήλωσης για την παρουσίαση του προγράμματος Εξωστρέφεια - Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων (II), που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Χανίων, σε συνεργασία με την Αναπτυξιακή Κρήτης, εταίρο του Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα - ΕΦΕΠΑΕ, προχθές το απόγευμα στο Ε.Β.Ε.Χ.
Όπως ανέφερε εκ μέρους του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης ο κ. Μανώλης Καρμπαδάκης, υπεύθυνος μάρκετινγκ της Terra Creta στα Χανιώτικα Νέα οι εξαγωγές έχουν θετικό πρόσημο, ιδιαίτερα για τα αγροτικά προϊόντα. Οι λόγοι είναι ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις δίνουν βαρύτητα στις εξαγωγές, διότι η ελληνική αγορά έχει μειώσει την κατανάλωσή της. Οπότε και νέα προϊόντα συνεχώς βγαίνουν, αλλά και να διακρίνονται στο εξωτερικό. Αυτό είναι θετικό γιατί διαφημίζεται το brand name για το ελληνικό προϊόν που δεν είναι και τόσο γνωστό σε διάφορες αγορές.

Όσον αφορά τα αγροτικά προϊόντα της Κρήτης που εξάγονται περισσότερο ο κ. Καρμπαδάκης ανέφερε το λάδι, το κρασί και τα κηπευτικά. Ο ίδιος επεσήμανε τον ρόλο της πιστοποίησης, τονίζοντας πως είναι απαραίτητο, αναγκαίο εργαλείο για τις εξαγωγές, διότι διαφορετικά οι σοβαρές αγορές δεν δέχονται τα προϊόντα. Και μάλιστα χρειάζονται πολλαπλές πιστοποιήσεις, διότι ο ανταγωνισμός και οι απαιτήσεις αυξάνονται.

Σχετικά με τη σημασία του branding και του marketing ο κ. Καρμπαδάκης τόνισε πως το marketing είναι πολύ σημαντικό, διότι ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος και πρέπει να υπάρξει διαφοροποίηση. Το ελληνικό προϊόν είναι ελάχιστα γνωστό σε κάποιες αγορές, όπως π.χ. η Ιαπωνία, η Βραζιλία κ.ά. χώρες. Παράλληλα το branding έχει να κάνει με τη σταθερότητα της εικόνας μιας εταιρείας μέσα σε μία αγορά. Οταν μία εταιρεία βγαίνει στο εξωτερικό με πέντε διαφορετικά ονόματα, χάνει το brand της. Οι εταιρείες πρέπει να επενδύσουν στο branding για να είναι δυνατές στο εξωτερικό και να 'χτίζουν' το όνομά τους μέχρι να καθιερωθούν στην αγορά.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Χ. κ. Γιάννης Μαργαρώνης τόνισε πως πρόκειται για ένα χρήσιμο πρόγραμμα για την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων σε μια καλή εποχή, διότι όλοι ψάχνουν πλέον την εξωστρέφεια των προϊόντων τους. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ε.Β.Ε.Χ. η γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια Κρήτης απορρόφησε περίπου το 25% του πανελλήνιου προϋπολογισμού για τα επιδοτούμενα προγράμματα μέσω Ε.Σ.Π.Α. Συνολικά θα επιδοτηθούν περίπου 600 προτάσεις για όλη την Κρήτη, με προϋπολογισμό 18 εκατ. ευρώ, που σημαίνει ότι θα δημιουργηθούν ισάριθμες θέσεις εργασίας, τόνισε.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Το πρόγραμμα αφορά:

- Μεμονωμένες Πολύ μικρές, Μικρές και Μεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς της μεταποίησης, των κατασκευών και επιλεγμένων υπηρεσιών.

- Πολύ Μικρές, Μικρές και Μεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του εμπορίου

- Μεγάλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς της μεταποίησης των κατασκευών και επιλεγμένων υπηρεσιών.

- Ομάδες Πολύ Μικρών, Μικρών και Μεσαίων επιχειρήσεων.

Στο πλαίσιο του Προγράμματος 'Ανταγωνιστικότητα - Εξωστρέφεια ΙΙ' ενισχύονται έργα ύψους προϋπολογισμού και επένδυσης:

- Από 20.000,00 έως 200.000,00 ευρώ για επενδυτικά σχέδια επιχειρήσεων που ΔΕΝ εμπίπτουν στους κωδικούς οικονομικής δραστηριότητας 62, 63 και 70 - 70.22, 73 - 73.11.11, 74 - 74.10.1, 74.10.2.

- Από 20.000,00 έως 100.000,00 ευρώ για επενδυτικά σχέδια επιχειρήσεων που εμπίπτουν στους κωδικούς οικονομικής δραστηριότητας 62, 63 και 70 - 70.22, 73 - 73.11.11, 74 - 74.10.1, 74.10.2.

Η περίοδος υποβολής στο πρόγραμμα είναι από τις 10 Οκτωβρίου 2013.

prismanews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το blog περιμένει τα νεα και τα σχόλια σας μέσα από το Facebook, το Twitter, και το e-mail μας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...