Δευτέρα 26 Αυγούστου 2013

Τα θέματα παιδείας στο νομό Ηρακλείου, από τον Λ. Αυγενάκη στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας


Τα καυτά θέματα που έχουν προκύψει με το σχέδιο «Αθηνά» και τις αλλαγές στο... χώρο της παιδείας στο νομό Ηρακλείου, αλλά και σε όλη την επικράτεια αναφορικά με τους καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων που τίθενται σε διαθεσιμότητα, επισημαίνει με παρεμβάσεις του ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Αντικατάσταση του μαθήματος της «Τεχνολογίας» από «μάθημα project»;

Σε επιστολή του, ο Βουλευτής Ηρακλείου προς τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Συμεών Κεδίκογλου αναφέρεται στην έντονη ανησυχία που έχει προκύψει και οφείλεται στην αντικατάσταση του μαθήματος της «Τεχνολογίας» από «μάθημα project». Πιο συγκεκριμένα ο κ. Αυγενάκης αναφέρει ότι «στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων που απεστάλη στις Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης και σε αυτό η αλλαγή είναι η κατάργηση του μαθήματος της Τεχνολογίας ως αυτόνομο μάθημα που διδάσκονταν στην Α΄ και Β΄ τάξη, και η αντικατάστασή του από ένα μαθησιακό πεδίο με τον τίτλο: «Βιωματικές δράσεις – Συνθετικές – Δημιουργικές – Project». Η αντικατάστασή του μαθήματος της «Τεχνολογίας» από μάθημα project, θα έχει ως αποτέλεσμα να μην προτιμάται από τους μαθητές, οι οποίοι στην Α΄ τάξη δεν θα έχουν καμία επαφή με Τεχνολόγο καθηγητή.

Επισημαίνει μάλιστα ότι «πέραν του εκπαιδευτικού ζητήματος που ανακύπτει, τίθεται και θέμα για τους 1.318 εκπαιδευτικούς τεχνικών ειδικοτήτων που δίδασκαν το μάθημα, οι οποίοι οδηγούνται στην απώλεια της οργανικής τους θέσης. Ως εκ τούτου, το ερώτημα που τίθεται είναι, εάν θα καταργηθεί το μάθημα της «Τεχνολογίας», δεδομένης της σημασίας του και τι μέλει γενέσθαι για τους 1.318 εκπαιδευτικούς τεχνικών ειδικοτήτων που δίδασκαν το μάθημα; υπογραμμίζει ο κ. Αυγενάκης.

Αξιοποίηση των βρεφονηπιοκόμων που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα στο Ν. Ηρακλείου

Στην αξιοποίηση της πολύχρονης εμπειρίας αλλά και της υψηλής εκπαίδευσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών ειδικότητας ΠΕ18.33 (βρεφονηπιοκόμων) που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα στο Ν. Ηρακλείου, αναφέρεται σε παρέμβασή του ο κ. Λ. Αυγενάκης, διαβιβάζοντας στον αρμόδιο Υπουργό κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο σχετική επιστολή.

Όπως αναφέρεται στην επιστολή των εκπαιδευτικών: «Ανάμεσα στους 2122 εκπαιδευτικούς των 52 ειδικοτήτων που καταργήθηκαν από τη τεχνολογική εκπαίδευση και τίθενται σε διαθεσιμότητα βρισκόμαστε κι εμείς που ανήκουμε στον κλάδο των Βρεφονηπιοκόμων και που σε επίπεδο Νομού Ηρακλείου, είμαστε 5-6 εκπαιδευτικοί. Θα θέλαμε επίσης να σας γνωστοποιήσουμε πως υπάρχουν κενά τα οποία μπορούμε να στελεχώσουμε στο Νομό Ηρακλείου.»

Στην παρέμβαση αναφέρεται μάλιστα ότι: «στο «Κέντρο Παιδικής Μέριμνας Θηλέων Ηρακλείου» που υπάγεται στο Υπουργείο Εργασίας, υπάρχουν 4 κενά βρεφονηπιοκόμων & 3 παιδαγωγών τα οποία μπορούν να στελεχωθούν από άτομα της εν λόγω ειδικότητας. Επιπρόσθετα μπορούν να καλύψουν κενά είτε σε Παιδικούς σταθμούς του Δήμου Ηρακλείου, είτε ως διοικητικό προσωπικό στις υπηρεσίες πρόνοιας.»

Ένταξη των ειδικοτήτων εκπαιδευτικών που καταργήθηκαν στο νέο Τεχνολογικό Λύκειο

Στο αίτημα των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα για ένταξή τους στο νέο Τεχνολογικό Λύκειο, αναφέρεται ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης σε κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, διαβιβάζοντας επιστολή των εκπαιδευτικών που καταργήθηκαν οι ειδικότητές τους.

Όπως αναφέρεται στην επιστολή των εκπαιδευτικών: «ως ελάχιστη μορφή επανόρθωσης της αδικίας είναι η ευκαιρία μέσα από τη συζήτηση για το νέο Τεχνολογικό Λύκειο να επανέλθουν οι ειδικότητες που καταργήθηκαν και οι καθηγητές που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα». Επισημαίνουν μάλιστα ότι σε καμία χώρα της Ε.Ε. δεν απουσιάζουν από τη δημόσια Τεχνική και Επαγγελματική εκπαίδευση οι κατηργημένες ειδικότητες οι μαθητές που επέλεγαν τις καταργημένες ειδικότητες, δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε παραϊατρικά επαγγέλματα.

Οι εκπαιδευτικοί, προτείνουν την ίδρυση του Τομέα Κοινωνικών Υπηρεσιών και Φροντίδας, ενώ στη B΄ και Γ΄ Λυκείου στηριζόμενοι στις ειδικότητες της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης την ίδρυση της ειδικότητας Εφαρμοσμένης Πρωτοβάθμιας Υγειονομικής Παροχής Φροντίδας ή οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα που θα έχει σχέση με την παροχή φροντίδας.

Η έδρα της Σχολής Τεχνολογίας Γεωπονίας πρέπει να παραμείνει στο Ηράκλειο

Ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης σε συνάντηση με τον Υπουργό και σε παρέμβασή του, αναφέρθηκε στην ανάγκη επαναφοράς της έδρας της Σχολής Τεχνολογίας Γεωπονίας στο Ηράκλειο του ΤΕΙ Κρήτης, ενώ όπως τόνισε: «κατά μείζονα λόγο είναι απαραίτητο να επανέλθει η έδρα στο φυσικό της χώρο στο Ηράκλειο, καθώς η Σχολή περιλαμβάνει μόνο αντικείμενα Γεωπονίας και Τεχνολογίας Τροφίμων και όχι Διατροφής και Διαιτολογίας, που είναι το αντικείμενο του Τμήματος της Σητείας. Άλλωστε όπως τόνισε «η Σητεία βρίσκεται σε απόσταση 150 χιλιομέτρων από το Ηράκλειο και η καθημερινή αλληλεπίδραση μεταξύ της Διεύθυνσης και των Μελών της Κοινότητας της Γεωπονίας καθίσταται δύσκολη.»

Ο Βουλευτής Ηρακλείου έθεσε ακόμη το θέμα της εσφαλμένης τοποθέτησης του Τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας της Σητείας στη Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας Τροφίμων, καθώς λόγω διαφορετικότητας των αντικειμένων, δεν θα προσφέρει τίποτα στην ακαδημαϊκή αναβάθμιση των σπουδών του Τμήματος.

Τα αιτήματα του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Κομμωτικής στον Υπουργό Παιδείας, από τον Λευτέρη Αυγενάκη

Στην σωστή επαγγελματική μόρφωση των μαθητών της ειδικότητας Κομμωτικής, μέσα από τη διάκριση της έννοιας της «εκπαίδευσης» και της «κατάρτισης», αναφέρεται σε παρέμβασή του προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης διαβιβάζοντας επιστολή του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Κομμωτικής.

Όπως αναφέρεται στην παρέμβαση του Λ. Αυγενάκη: «η ειδικότητα της Κομμωτικής εισήχθη στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το 1998 για να διορθώσει τις αστοχίες που προέκυπταν από τη διδασκαλία των μέχρι τότε επαγγελματιών.» Όπως αναφέρουν οι καθηγητές κομμωτικής στην επιστολή τους: «η εμπειρία των 15 ετών έχει αποδείξει ότι οι μαθητές για να μπορέσουν να εκπαιδευτούν στην ειδικότητα της Κομμωτικής χρειάζεται να αναπτύξουν τόσο τις δεξιότητές τους μέσω πρακτικών – εργαστηριακών ασκήσεων, όσο και μέσω θεωριών (χημική ανάλυση προϊόντων, χημικές διεργασίες κ.λ.π.) μιας και η ειδικότητα ανήκει στα επαγγέλματα Υγειονομικού ενδιαφέροντος και πρέπει να προφυλάσσει την ατομική υγεία των πελατών από μετάδοση νοσημάτων, ασθένειες από χρήση χημικών προϊόντων κ.λ.π. Παράλληλα οι διδακτικές ενότητες της ειδικότητας, αλληλεπιδρούν και αλληλοσχετίζονται ( διδακτική μέθοδος αλυσίδας).»

Επιπλέον, όπως αναφέρεται στην επιστολή του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Κομμωτικής «δεν είναι δυνατό να «βαπτίζουμε» κατάρτιση ολόκληρη την ειδικότητα αφού δεν εξειδικεύουμε τις γνώσεις των μαθητών και δεν είναι εφικτό να υπάρχει κατάρτιση χωρίς προγενέστερη εκπαίδευση.

Τέλος, επισημαίνεται ότι οι έννοιες «Εκπαίδευση» και «Κατάρτιση» είναι «συγκοινωνούντα δοχεία» τα οποία πρέπει να αλληλοσυνεργάζονται για την επίτευξη της σωστής επαγγελματικής μόρφωσης των μαθητών της ειδικότητας Κομμωτικής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το blog περιμένει τα νεα και τα σχόλια σας μέσα από το Facebook, το Twitter, και το e-mail μας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...