Μεγάλη στασιμότητα παρουσιάζουν οι εργασίες στην οδική αρτηρία Ηράκλειο-Μαλάδες, γεγονός που προκάλεσε την κοινοβουλευτική παρέμβαση του Βουλευτή Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρη Αυγενάκη, προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μ. Βορίδη. Ο βουλευτής ζήτησε να υπάρξει μέριμνα για να προχωρήσει η μελέτη του έργου, ώστε αυτό να μπορέσει να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και να καταστεί δυνατή η ταχύτερη ολοκλήρωσή του.
Ειδικότερα, στο έγγραφό του, ο κ. Αυγενάκης επισημαίνει ότι «ο δρόμος Ηράκλειο-Μαλάδες αποτελεί μια καίρια οδική αρτηρία, η οποία ενώνει το Ηράκλειο με τους Μαλάδες και τον Προφήτη Ηλία, εξυπηρετεί πλήθος κατοικιών, βιομηχανίες και βιοτεχνίες», ενώ «η διαπλάτυνση και η ανακατασκευή του αποτελεί ένα έργο ύψιστης σημασίας, αφού εξυπηρετεί όχι μόνο την πόλη και το Νομό του Ηρακλείου, αλλά και σε πολλές περιπτώσεις ολόκληρη την Κρήτη, κατά μήκος του οποίου σημειώνονται συνεχώς πολλά τροχαία ατυχήματα». Σημειώνει δε ότι «για τον τόσο σημαντικό αυτό δρόμο, αν και οι απαλλοτριώσεις κινήθηκαν πριν 45 χρόνια, το ενδεχόμενο υλοποίησης παραμένει στάσιμο λόγω της έλλειψης μελέτης, που καθιστά απαγορευτική προς το παρόν την ένταξή του στο ΕΣΠΑ».
Επιπλέον, αναφέρει ότι «παρόλο που οι απαλλοτριώσεις κηρύχτηκαν το 1965, μόλις το 2006 -χωρίς χρήματα και μελέτη- υλοποιήθηκαν κάποιες εργασίες διαπλάτυνσης-οδοστρωσίας στα πρώτα τρία χιλιόμετρα του δρόμου, που αφορούσαν στην κατάληψη απαλλοτριωμένης ζώνης, οδοστρωσία, τεχνικά έργα (αγωγοί όμβριων κ.λπ)», ενώ «η υλοποίηση των εργασιών παρουσίασαν ποικίλα προβλήματα. Αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι θα ξεκινούσε τον Αϊ Γιάννη το Χωστό, αλλά καθώς καμία ενέργεια απαλλοτρίωσης δεν είχε υλοποιηθεί για αυτό το κομμάτι» και πως «τελικά ξεκίνησε από το βιολογικό καθαρισμό και μετά». Ακόμη, σημειώνει ότι «πρόβλημα προέκυψε όμως με το πλάτος του δρόμου, λόγω ενστάσεων των ιδιοκτητών για το πλάτος του, που παρουσίαζε διαφοροποιήσεις με τα αρχικώς εξαγγελθέντα», ενώ «ένα τρίτο πρόβλημα αφορούσε στο τεχνικό κομμάτι, αφού λόγω έλλειψης χρημάτων εκτελέστηκαν μόνο δύο στρώσεις οδοστρωσίας και μια προεπάλειψη για να μην υπάρχει διαφορά ύψους με τον υπόλοιπο δρόμο, ενώ το έργο απαιτούσε τέσσερις στρώσεις». Υπογραμμίζει δε ότι «έκτοτε, το έργο παραμένει σε στασιμότητα, λόγω έλλειψης ολοκληρωμένης μελέτης».
Επιπροσθέτως, καταγράφει ότι «επειδή η κατασκευή του στηριζόταν στην παλιά μελέτη του 1965, που δεν προέβλεπε σύγχρονες προδιαγραφές (για παράδειγμα, κόμβους σύνδεσης, προστατευτικό στηθαίο στη μέση κ.α.), το Νοέμβριο του 2009 υπογράφτηκε (από την Νομαρχία Ηρακλείου) σύμβαση για νέα μελέτη της οδού Ηράκλειο-Μαλάδες-Γέφυρα που περιλαμβάνει τοπογραφικές, συγκοινωνιακές, υδραυλικές, περιβαλλοντικές και γεωλογικές μελέτες και αφορά στη δημιουργία δρόμου 9,3 χιλιομέτρων από τη συμβολή της εθνικής οδού με την επαρχιακή μέχρι περίπου τη διασταύρωση του Αγίου Σίλα, με κατασκευή παράλληλων οδών, κόμβων και αποχέτευση όμβριων υδάτων, για ένα έργο με σύγχρονες προδιαγραφές (δρόμος με δύο λωρίδες κυκλοφορίας στη μια κατεύθυνση και μια λωρίδα στην άλλη και παράλληλο δίκτυο σε όλο το μήκος)», συμπληρώνοντας ότι «δυστυχώς, η μελέτη ακόμη εκκρεμεί». Σημειώνει δε ότι «κατόπιν της ολοκλήρωσης αυτής το έργο δύναται να ενταχθεί στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, ώστε η χρηματοδότηση του έργου να μην προέρχεται από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους με σκοπό να μπορέσει επιτέλους μετά από 45 χρόνια να δρομολογηθεί το έργο».
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Αυγενάκης ερωτά το νέο Υπουργό Υποδομών, κ. Βορίδη «για ποιο λόγο η μελέτη του εν λόγω έργου εκκρεμεί ακόμη», ενώ του ζητά να επισπεύσει την ολοκλήρωσή της, ώστε να δρομολογηθούν οι εργασίες του δρόμου, καθώς και να μεριμνήσει «για την ένταξη του έργου αυτού στο ΕΣΠΑ, ώστε να μπορέσει να υλοποιηθεί το ταχύτερο δυνατό».
Ειδικότερα, στο έγγραφό του, ο κ. Αυγενάκης επισημαίνει ότι «ο δρόμος Ηράκλειο-Μαλάδες αποτελεί μια καίρια οδική αρτηρία, η οποία ενώνει το Ηράκλειο με τους Μαλάδες και τον Προφήτη Ηλία, εξυπηρετεί πλήθος κατοικιών, βιομηχανίες και βιοτεχνίες», ενώ «η διαπλάτυνση και η ανακατασκευή του αποτελεί ένα έργο ύψιστης σημασίας, αφού εξυπηρετεί όχι μόνο την πόλη και το Νομό του Ηρακλείου, αλλά και σε πολλές περιπτώσεις ολόκληρη την Κρήτη, κατά μήκος του οποίου σημειώνονται συνεχώς πολλά τροχαία ατυχήματα». Σημειώνει δε ότι «για τον τόσο σημαντικό αυτό δρόμο, αν και οι απαλλοτριώσεις κινήθηκαν πριν 45 χρόνια, το ενδεχόμενο υλοποίησης παραμένει στάσιμο λόγω της έλλειψης μελέτης, που καθιστά απαγορευτική προς το παρόν την ένταξή του στο ΕΣΠΑ».
Επιπλέον, αναφέρει ότι «παρόλο που οι απαλλοτριώσεις κηρύχτηκαν το 1965, μόλις το 2006 -χωρίς χρήματα και μελέτη- υλοποιήθηκαν κάποιες εργασίες διαπλάτυνσης-οδοστρωσίας στα πρώτα τρία χιλιόμετρα του δρόμου, που αφορούσαν στην κατάληψη απαλλοτριωμένης ζώνης, οδοστρωσία, τεχνικά έργα (αγωγοί όμβριων κ.λπ)», ενώ «η υλοποίηση των εργασιών παρουσίασαν ποικίλα προβλήματα. Αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι θα ξεκινούσε τον Αϊ Γιάννη το Χωστό, αλλά καθώς καμία ενέργεια απαλλοτρίωσης δεν είχε υλοποιηθεί για αυτό το κομμάτι» και πως «τελικά ξεκίνησε από το βιολογικό καθαρισμό και μετά». Ακόμη, σημειώνει ότι «πρόβλημα προέκυψε όμως με το πλάτος του δρόμου, λόγω ενστάσεων των ιδιοκτητών για το πλάτος του, που παρουσίαζε διαφοροποιήσεις με τα αρχικώς εξαγγελθέντα», ενώ «ένα τρίτο πρόβλημα αφορούσε στο τεχνικό κομμάτι, αφού λόγω έλλειψης χρημάτων εκτελέστηκαν μόνο δύο στρώσεις οδοστρωσίας και μια προεπάλειψη για να μην υπάρχει διαφορά ύψους με τον υπόλοιπο δρόμο, ενώ το έργο απαιτούσε τέσσερις στρώσεις». Υπογραμμίζει δε ότι «έκτοτε, το έργο παραμένει σε στασιμότητα, λόγω έλλειψης ολοκληρωμένης μελέτης».
Επιπροσθέτως, καταγράφει ότι «επειδή η κατασκευή του στηριζόταν στην παλιά μελέτη του 1965, που δεν προέβλεπε σύγχρονες προδιαγραφές (για παράδειγμα, κόμβους σύνδεσης, προστατευτικό στηθαίο στη μέση κ.α.), το Νοέμβριο του 2009 υπογράφτηκε (από την Νομαρχία Ηρακλείου) σύμβαση για νέα μελέτη της οδού Ηράκλειο-Μαλάδες-Γέφυρα που περιλαμβάνει τοπογραφικές, συγκοινωνιακές, υδραυλικές, περιβαλλοντικές και γεωλογικές μελέτες και αφορά στη δημιουργία δρόμου 9,3 χιλιομέτρων από τη συμβολή της εθνικής οδού με την επαρχιακή μέχρι περίπου τη διασταύρωση του Αγίου Σίλα, με κατασκευή παράλληλων οδών, κόμβων και αποχέτευση όμβριων υδάτων, για ένα έργο με σύγχρονες προδιαγραφές (δρόμος με δύο λωρίδες κυκλοφορίας στη μια κατεύθυνση και μια λωρίδα στην άλλη και παράλληλο δίκτυο σε όλο το μήκος)», συμπληρώνοντας ότι «δυστυχώς, η μελέτη ακόμη εκκρεμεί». Σημειώνει δε ότι «κατόπιν της ολοκλήρωσης αυτής το έργο δύναται να ενταχθεί στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, ώστε η χρηματοδότηση του έργου να μην προέρχεται από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους με σκοπό να μπορέσει επιτέλους μετά από 45 χρόνια να δρομολογηθεί το έργο».
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Αυγενάκης ερωτά το νέο Υπουργό Υποδομών, κ. Βορίδη «για ποιο λόγο η μελέτη του εν λόγω έργου εκκρεμεί ακόμη», ενώ του ζητά να επισπεύσει την ολοκλήρωσή της, ώστε να δρομολογηθούν οι εργασίες του δρόμου, καθώς και να μεριμνήσει «για την ένταξη του έργου αυτού στο ΕΣΠΑ, ώστε να μπορέσει να υλοποιηθεί το ταχύτερο δυνατό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το blog περιμένει τα νεα και τα σχόλια σας μέσα από το Facebook, το Twitter, και το e-mail μας!